İzmir’de bir tüketici, sıfır kilometre olarak satın aldığı 2022 Model NISSAN Marka QASHQAI Model aracında sürekli tekrarlayan sorunlarla ilgili Ticaret Bakanlığı’na soruşturma açılması talebinde bulundu.
Araç sahibi, 2022 yılında trafiğe tescillenen aracın, üç kez “akü sistem arızası ve start-stop arızası” ve bir kez de “enjeksiyon arızası” yaparak üretim hatasından kaynaklı gizli ayıp içerdiğini ve tüketicilerin yanıltılması nedeni ile Ticaret Bakanlığı nezdinde soruşturma açılması gerektiğini belirtti.
“Akü sistem arızası ve start-stop arızası”
Araç sahibi sözlerine şu şekilde devam etti; “İlk olarak, aracın rutin servis bakımının yapıldığı günden sadece 20 gün sonra “akü sistem arızası ve start-stop arızası” uyarısı gösterge panelinde belirdi ve otomobili aldığımız yetkili satıcıya götürdük. Ancak belli bir süre sonra aynı hata tekrar etti ve yine aracı yetkili satıcının servisine teslim ettik. Üçüncü olayda ise araç, “enjeksiyon arızası” yaptı ve bu sefer aracı başka bir yetkili servise teslim ettik. Tekleme tespit edilen araç yine “akü sistem arızası ve start-stop arızası” verdi ve şu anda hala arıza giderimi için yurtdışından yedek parça bekleniyor.”
“Ayıplı mal niteliğinde”
Araç mağduru, arızaların kullanım hatasından kaynaklanmadığını ve aracın 6502 sayılı T.K.H.K.’nın 8. maddesi kapsamında ayıplı mal niteliğinde değerlendirilmesi gerektiğini belirtiyor. Ayrıca, aracın satış esnasında öne çıkarılan hibrit motor sistemi özelliklerine rağmen, asıl parçasından kaynaklı üretim hatası bulunduğunu ve bu durumun tüketicileri yanılttığını ifade ediyor. Araç sahibi, hibrit sistemini oluşturan esaslı parçanın Türkiye’de bulunmaması nedeniyle arızaların çözülememesi ve yedek parça temininin uzun sürmesi sonucu tüketicilerin çok mağdur edildiği vurgulanıyor.